zondag 6 januari 2013


Kralen met een doel, Ghana Glass Beads

Een breed kralen assortiment met een verhaal. Ghana Glass Beads is een webshop voor mooie fairtrade kralen. De oprichter van Ghana Glass Beads heeft in Ghana fairtrade kralen gezien, dit vond ze zo gaaf dat ze hiermee een webshop opgericht heeft.  Op deze manier zijn deze fairtrade kralen ook voor ons verkrijgbaar! Alle kralen zijn handgemaakt door de lokale bevolking. De kralen worden uitsluitend uit oud glas gemaakt, zoals oude wijnflessen, bierflesjes, etc. De kralen worden dus gemaakt van gerecycled glas! Het is op deze manier een eerlijke handel voor een eerlijke prijs.


Met dit verhaal in je achterhoofd is het hartstikke leuk om een aantal mooie kralen te kopen! De site van Ghana Glass Beads heeft veel keuze. Ze hebben glaskralen in verschillende maten, vormen en kleuren, maar ze hebben ook andere kralen als acryl kralen, bedels en nog veel meer. Ik heb meerdere groottes en soorten kralen gekozen.

De kralen die ik bestelt had waren iets kleiner dan verwacht, maar op de site staan de afmetingen erbij. De glaskralen zijn nogal mat, wat ik ook niet verwacht had en wat ik jammer vond. Door gebruik te maken van een beetje doorzichtige nagellak, heb ik een aantal kralen veranderd van mat naar glimmend.










De prijzen van de kralen variĆ«ren per grootte en soort. Sommige kralen worden verkocht voor €0,25 per stuk en andere kralen worden verkocht per 15 stuks voor €1,40. Het verschilt dus per soort en maat. De bedels worden voor ongeveer €0,10 per stuk verkocht. Ik vind dit een mooie prijs voor een aantal mooie en eerlijke kralen.

De kralen zijn erg leuk om te combineren met andere kralen en producten die je bijvoorbeeld zelf al hebt. Zo heb ik zelf een aantal keer gebruik gemaakt van kettingen van de bouwmarkt, wat een leuk effect geeft aan de kralen. Je kan er je eigen draai aan geven!

Ik ben tevreden met de kralen en vind ze erg mooi. Wel moet je goed letten op de afmetingen, zodat je daar  niet door verrast word. Maar het is zeker een aanrader!

Liefs xoxo








Geen opmerkingen:

Een reactie posten