woensdag 10 juli 2013

Feel better, go surfing!


Hij is er eindelijk! De zomer begint nu echt op gang te komen in Nederland. De zomer is een tijd van feel good en genieten, maar het weer in Nederland zit niet altijd mee. Ik ben niet een persoon die kan stilzitten en balen om het weer, dus ging ik kijken wat je met het Nederlandse weer allemaal kon gaan doen. De zon is er misschien niet altijd, maar als het waait en er zijn golven dan is het weer perfect om te gaan surfen!

Hawaii sferen
Ik had zelf nooit eerder gesurft, dus ik was best zenuwachtig toen ik richting Scheveningen ging naar Surfles.nl. De surfschool is gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer en ik was er zo. Toen ik daar was had ik het gevoel alsof ik zo in een film stapte. De sfeer was ontspannen, de zon scheen en de golven gingen te keer. Het leek net alsof ik op Hawaii was aangekomen!

De Les
Surfles.nl is een surfschool met ervaren leraren waardoor je een goede les verzorgt krijgt. De groep waarmee je les krijgt is redelijk klein, waardoor je heel specifiek feedback krijgt en je je surftechniek kan verbeteren. Eerst maakte we kort kennis met elkaar en met het surfen. We kregen uitleg over het materiaal wat we gebruikte en over een aantal veiligheidsregels. Daarna kregen we een wetsuit en konden we gaan omkleden. De surfschool wordt gesponsord door Protest dus de spullen zijn van goede kwaliteit en zo goed als nieuw.

Eerst oefende we op het strand de techniek, waarna we de zee in gingen. Ook in de zee werd je door de leraar geholpen bij het ´pakken´ van golven. De school geeft je sta-garantie wanneer je 3 lessen hebt gehad, maar dat was niet eens nodig! Aan het einde van de les had iedereen van ons een keer op het surfboard gestaan en een golf gepakt. Het was een enorm geslaagde les en ik heb op een leuke en verantwoorde manier leren surfen!


Één zijn met de natuur
Surfen is iets wat echt verbonden is met de natuur. Surfles.nl maakt gebruik van het duurzaamheidsprincipe om latere generaties ook te laten genieten van de zee en het strand. Ze maken gebruik van zonne-energie en gebruiken alleen wat ze nodig hebben. Het douchewater word verwarmd in een zonneboiler, zodat ook daar geen schaarse fossiele brandstoffen voor nodig zijn. Ze werken samen met de lokale ondernemers en doen alleen waar ze goed in zijn. Eten en drinken kun je bijvoorbeeld bij de buren halen. Ze maken gebruik van het 'Pick-up-Three' principe. Wanneer ze over het strand lopen pakken ze zwerfafval op en gooien dit in de prullenbak.

 
Voor iedereen een les
Surfles.nl heeft verschillende lessen. Zo heb je een intro les voor 40 euro per persoon. Dit is duurder dan de andere scholen, maar je zit dan met maximaal 6 personen in een groep waardoor je persoonlijke feedback krijgt. Je kan een intro les uitbreiden naar bijvoorbeeld 3 lessen voor 100 euro per persoon. Ook kun je een prive les nemen wat 55 euro per persoon kost. Er is dus voor iedereen wat en wanneer je incheckt op Facebook bij Surfles.nl krijg je 10 % korting op je intro les! Kijk voor meer informatie op Surfles.nl.


 


Go surfing and feel better!
De school heeft als motto: 'Feel better, go surfing!'. Ik voelde me top na het surfen en kan iedereen aanraden om ook een surfles te nemen bij surfles.nl. Daar ga je voor verantwoord en gezellig leren surfen. Heerlijk in de buitenlucht en samen met de natuur fysiek bezig zijn.

Ik ga zeker nog een keer en wie weet zie ik jullie daar! xx Nynke










Geen opmerkingen:

Een reactie posten